Veelgestelde vragen
Wat is de levertijd?
Bij ons in de webshop hanteren wij maandag tot en met vrijdag voor 11:00 besteld, dan gaan ze diezelfde dag nog mee voor de eerst volgende leverdag. Zodra wij ze mee geven aan de bezorgdienst, is het afhankelijk van de bezorgdienst of zij het op tijd kunnen leveren. Zie daarom onze tip:
TIP: Kies bij belangrijke data, zoals verjaardagen, of bijv. een uitvaart, voor een eerdere leverdatum. Vervolgens zijn de broodjes prima in de koelkast(3 tot 4 dagen) of vriezer(max 3 maanden) te bewaren totdat ze nodig zijn. Indien het voorkomt dat de bezorgdienst er langer over doet, dan zijn ze toch nog op tijd binnen. U krijgt een track en trace code met alle actuele informatie over uw bestelling. Zie verder deze FAQ voor opwarm mogelijkheden.
Er zijn een aantal producten die een langere levertijd hebben, denk hierbij aan de logo broodjes. Indien u kiest voor deze producten of een combinatie bestelling doet, dan zullen de producten met de langste levertijd bepalen welke leverdagen opties beschikbaar zijn bij onze checkout.
Indien er in drukke periodes al een grote hoeveelheid leveringen op 1 leverdag gepland staat, dan zal ons systeem de eerst mogelijke leverdag daarna aangeven.
Kiest u bij het afrekenen voor een ochtend levering, dan worden ze voor 12.00 uur bezorgd. In de avond is ook mogelijk, dit is dan na 18.00 uur, ook hierbij adviseren we altijd om onze hierboven beschreven tip te hanteren.
Wat zijn de leverdagen?
Om de optimale kwaliteit van ons versproduct te garanderen, leveren wij op de volgende dagen:
Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag.
Houd er alstublieft rekening mee dat er op zondag en maandag geen leveringen plaatsvinden. Zie verder in deze FAQ de vraag: “Wat is de levertijd?” voor meer informatie.
Verder dan 2 weken vooruit een bestelling plaatsen?
U kunt bij ons ook bestellingen verder dan 2 weken vooruit plannen. Gebruik hiervoor onze meerdere adressen functionaliteit. U kunt dit ook gebruiken voor een enkele bestelling. Via deze route kunt u tot een jaar vooruit uw bestelling plaatsen.
Zie de “Meerdere adressen in 1 bestelling?” vraag voor meer informatie.
Meerdere adressen in 1 bestelling?
Optie 1: Dezelfde producten voor elk afleveradres
Stap 1: Vul uw winkelwagen
- Voeg alle producten toe aan uw winkelwagen die u naar één ontvanger wilt sturen.
- Wilt u een persoonlijke kaart toevoegen? Voeg deze dan ook toe aan uw winkelwagen, dit is mogelijk in de winkelwagen zelf.
Stap 2: Activeer de optie voor meerdere afleveradressen
- Ga naar de checkout.
- Vink de optie aan: “Bestelling heeft meerdere afleveradressen” en klik vervolgens op: “Meerdere afleveradressen checkout hier”.
Hiermee kunt u uw winkelwagen eenvoudig kopiëren naar meerdere adressen.
Stap 3: Kopieer de winkelwagen naar andere adressen
- Vul uw gegevens in en de afleveradressen.
- Het systeem kopieert automatisch uw winkelwagen naar de opgegeven afleveradressen.
- Controleer per adres of de juiste producten en aantallen zijn geselecteerd.
Stap 4: Controleer en voltooi uw bestelling
- Controleer nogmaals de details per adres, inclusief producten en aantallen.
- Voltooi de bestelling door af te rekenen.
Optie 2: Verschillende producten per afleveradres
Stap 1: Vul uw winkelwagen
- Voeg alle producten toe die u wilt verdelen over de verschillende afleveradressen. Bijvoorbeeld een mix van vegetarische en normale broodjes.
- Wilt u een persoonlijke kaart toevoegen? Voeg deze dan ook toe aan uw winkelwagen, dit is mogelijk in de winkelwagen zelf.
Stap 2: Activeer de optie voor meerdere afleveradressen
- Ga naar de checkout.
- Vink de optie aan: “Bestelling heeft meerdere afleveradressen” en klik vervolgens op: “Meerdere afleveradressen checkout hier”. Hiermee kunt u de producten verdelen per afleveradres.
Stap 3: Pas de bestelling per afleveradres aan
- Vul uw gegevens in en de afleveradressen.
- Klik op de blauwe knop: “Winkelwagen aanpassen per ontvanger”.
- Kies per afleveradres welke producten verzonden moeten worden.
- Stel per adres het gewenste aantal producten in.
Stap 4: Controleer en voltooi uw bestelling
- Controleer per adres de geselecteerde producten en aantallen.
- Voltooi de bestelling door af te rekenen.
Tip:
Dit proces werkt het handigst op een groter scherm, zoals een laptop of desktop, zodat u overzicht houdt over de verschillende adressen en producten.
Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op voor hulp!
Leveren jullie ook vandaag?
Momenteel leveren we nog niet op dezelfde dag. Wel kunt u de broodjes afhalen bij onze bakker, maar houd er dan rekening mee dat u afhankelijk bent van de aanwezige voorraad.
Worden de worstenbroodjes warm bezorgd?
Nee, u kunt na ontvangst de verse en prijswinnende broodjes gelijk eten en ze zijn naar wens zelf op te warmen (zie deze FAQ).
Als u 500 of meer broodjes wil afnemen dan kunnen we de broodjes warm leveren door middel van onze foodtruck. Voor meer informatie hierover, zie onze Foodtruck pagina.
Wij hebben kwaliteit en smaak erg hoog in het vaandel staan, dus u kunt gelijk van onze lekkernijen genieten, smakelijk!
Worden de worstenbroodjes bevroren bezorgd?
Nee, het betreft een vers product wat u gelijk bij ontvangst kan eten. Wel kunt u na ontvangst de broodjes zelf invriezen (zie deze FAQ) als u de broodjes langer wil bewaren en natuurlijk andersom ook verwarmen (zie deze FAQ) als u ze warm wil eten.
Wij hebben kwaliteit en smaak erg hoog in het vaandel staan, dus u kunt gelijk van onze lekkernijen genieten, smakelijk!
Waar bezorgen jullie de worstenbroodjes?
Wij bezorgen de worstenbroodjes door heel Nederland en België. Om de kwaliteit en versheid te kunnen garanderen leveren we niet in andere landen.
(Ochtend) bestelling nog niet binnen? Wat is de status of waar is mijn bestelling?
Het kan gebeuren dat de bezorging (in de ochtend) uitloopt en uw bestelling niet binnen de aangegeven tijd wordt geleverd. Als uw bestelling vertraging oploopt, vragen we u om nog even geduld te hebben. Zo kan het bijvoorbeeld bij een ochtendbestelling voorkomen dat de broodjes iets na 12.00 uur alsnog aankomen.
Als de bestelling niet binnen komt op de verwachte lever dag, kijk dan bij de track & trace pagina (zie link in uw mail) voor de meest actuele status. Voor alle vragen en/of opmerkingen omtrent het vervoer van uw bestelling kunt u hier terecht voor de klantenservice. Met name tijdens de feestdagen, dit is de drukste tijd van het jaar, kan het wel eens voorkomen dat de koerier wat vertraging oploopt. Het is daarom wijs om ruim van te voren de bestelling al te laten leveren, zodat u altijd op tijd bent. De broodjes zijn prima te bewaren in de koelkast of vriezer (zie deze FAQ voor meer informatie).
Wij leveren goed gegaarde producten, dus u kunt ze gerust een dag later nog eten (er zijn insiders die beweren dat de smaak dan juist nog beter is, maar dat heeft u niet van ons).
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt?
Het kan wel eens voorkomen dat de track en trace achter loopt en niet de actuele status toont. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zo kan er een storing zijn bij PostNL of is er tijdens het scannen van de streepjescode iets niet goed gegaan.
Wat een goed uitgangspunt is, is nagaan of de postbode überhaupt al langs is geweest. Als de postbode nog niet is geweest dan helpt het om hier eerst op te wachten.
Ander advies:
- Op onze eigen track en trace pagina staat links de volgende knop:
Door daar op te klikken gaat u naar de bijbehorende track en trace pagina van PostNL zelf. Het kan wel eens zo zijn dat hier meer (actuele) informatie te vinden is over het vervoer van de bestelling. - Indien u een ochtend bestelling had geplaatst en de postbode is te laat, spreek de postbode hier gerust op aan en/of laat een klacht achter bij postnl.nl/klantenservice/.
- Als PostNL track en trace langer dan een dag aangeeft dat er geen pakket is ontvangen en u heeft nog niks ontvangen, neem dan even contact met ons op.
Kan ik een bestelling cadeau doen?
Ja dat kan. U kan bij de checkout een ander leveradres kiezen.
Wel adviseren we om de ontvanger in ieder geval op de hoogte te brengen van het feit dat er iets onderweg is met een beperkte houdbaarheid, het blijft immers een versproduct. Daarop aansluitend is het extra aan te raden om eerst even te informeren of de ontvanger niet op vakantie o.i.d. is :-). Wij zijn niet verantwoordelijk voor of de ontvanger de bestelling op tijd opent. We snappen dat de verrassingsfactor hierdoor wat minder groot is, maar niemand wil groene broodjes, ook wij niet.
Als alternatief hebben we onze cadeaubonnen. Hierdoor heeft u ook een leuk cadeau voor uw relatie(s), zonder het risico dat de ontvanger de bestelling mis loopt. Onze cadeaubonnen zijn er in zowel fysieke als digitale vorm. De fysieke variant is een mooie aanvulling van een kerstpakket.
Indien er specifieke wensen zijn, dan kunnen we op afspraak extra zaken toevoegen aan de bestelling(en). Neem hiervoor contact met ons.
Track en trace email ontvangen, maar ik heb niet besteld?
Dan is er waarschijnlijk een bestelling naar u onderweg die iemand anders als verassing heeft gegeven. Wij sturen automatisch de track en trace door naar de ontvangende partij, omdat het gaat over vers producten. Zo weet u op tijd dat er iets naar u onderweg is.
Om niet gelijk alles te verklappen sturen we niet de exacte inhoud van de verassing, maar u kunt er vanuit gaan dat dit lekker zal zijn :-).
Meestal wordt bij ontvangst duidelijk van wie u deze verassing heeft gekregen. Mocht dat niet duidelijk zijn dan kunt u contact met ons opnemen.
Zijn jullie open met de feestdagen?
Op onderstaande data is de bakker gesloten. U kunt wel op deze dagen een bestelling plaatsen maar de eerstvolgende lever dag zal pas twee leverdagen na de feestdag zijn.
maandag 12 februari (carnavalsmaandag)
maandag 1 april (Tweede Paasdag)
donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag)
maandag 20 mei (Tweede Pinksterdag)
woensdag 25 december (Eerste Kerstdag)
donderdag 26 december (Tweede Kerstdag)
woensdag 1 januari 2025 (Nieuwjaarsdag)
Om toch te kunnen genieten van de worstenbroodjes tijdens de feestdagen, adviseren we u om ze eerder te bestellen en te bewaren in de koelkast of vriezer. Als u ze cadeau wilt geven, overweeg dan onze cadeaubon. Deze is altijd beschikbaar en is ook tijdens de feestdagen een smakelijke verassing.
Hoe én hoelang kan ik de worstenbroodjes het beste bewaren?
Worstenbroodjes kunt u na ontvangst het beste koel bewaren. Wij adviseren de worstenbroodjes in de koelkast of vriezer te bewaren. Bij Brabantse-worstenbroodjes.nl bakken we iedere dag verse Brabantse worstenbroodjes. Omdat wij de worstenbroodjes vers bakken en af laten koelen alvorens ze in de doos gaan zijn ze nog super vers als ze bij u aankomen. De worstenbroodjes kunnen dan ook direct de koelkast in, dan kunt u ze 3 dagen bewaren. Uiteraard is de vriezer ook mogelijk, dan zijn ze tot wel 3 maanden te bewaren.
Hoe warm ik de worstenbroodjes op? (Oven, heteluchtoven, airfryer, koekenpan, broodrooster, bbq, magnetron)
Verwarm de heteluchtoven of normale oven voor op 180 °C. Plaats de worstenbroodjes vervolgens op het rooster in het midden van de oven zodat de worstenbroodjes zowel boven als onder geleidelijk verwarmd worden. Verwarm ze gedurende 6-7 minuten en u heeft een heerlijk warm worstenbroodje.
Tip: Heeft u geen oven maar een magnetron, doe het niet! Dit is namelijk zonde van het worstenbroodje. Gebruik dan liever een koekenpan en verwarm ook hier de worstenbroodjes geleidelijk.
Wilt u uw worstenbroodjes eens anders opwarmen? Probeer ze in de Airfryer voor ongeveer 7 minuten op 160 graden. En verrassend genoeg, ze smaken ook heerlijk van de barbecue – een perfecte tip voor tijdens uw vakantie!
Een broodrooster is ook mogelijk, maar dit is vaak niet ruim genoeg. We zouden dan eerder een tosti apparaat of beter een grill / panini grill apparaat adviseren, indien er geen oven of Airfryer voor handen is.
Hoe lang moet een worstenbroodje in de magnetron?
Aangezien niemand van slappe worsten houdt, adviseren we dan ook om onze heerlijke broodjes niet op te warmen in een magnetron. Dan nog liever in een broodrooster.
Zie voor goed opwarm advies het antwoord op de vraag: “Hoe warm ik de worstenbroodjes op?” in deze FAQ.
Hoe worden de worstenbroodjes verpakt?
De worstenbroodjes worden per 10 stuks verpakt in een zakje en die verzenden we in stevige kartonnen dozen. We hebben 2 formaten dozen, in de kleine doos passen er maximaal 60 en in de grote doos passen er maximaal 120 stuks.
Als er nog ruimte over is in de doos, dan vullen we deze met natuurvriendelijk opvulmateriaal. Zo worden onze lekkernijen veilig en verantwoord bij u geleverd.
De worstenbroodjes zijn binnen gekomen, en nu?
Dit is afhankelijk van wanneer ze opgegeten gaan worden. Als ze direct genuttigd gaan worden dan kan dat gelijk bij levering en ze zijn prima te bewaren in de koelkast. Als u de worstenbroodjes langer wil bewaren, dan adviseren wij de worstenbroodjes te plaatsen in de vriezer.
Hoe lang blijft een vers worstenbroodje goed?
Een worstenbroodje is vers natuurlijk het lekkerst, maar geen probleem als u ze in de koelkast bewaard voor 3 dagen.
Als u ze graag langer wil bewaren, adviseren wij om de worstenbroodjes in te vriezen, voor maximaal 3 maanden.
Kan je worstenbroodjes invriezen?
Absoluut, geen enkel probleem. We adviseren wel om het worstenbroodjes verpakt te laten en in de zakjes in te vriezen. Worstenbroodjes kunnen zeker tot 3 maanden ingevroren blijven en zijn dan nog steeds heerlijk.
Hoe kun je worstenbroodjes ontdooien?
Haal de worstenbroodjes uit de vriezer en leg de worstenbroodjes uit elkaar. Na 1 uur uit de vriezer kunnen de worstenbroodjes in de oven opgewarmd worden.
Zie voor opwarm details en alternatieve opwarm mogelijkheden deze FAQ.
Wat is jullie recept?
Ons recept gaan we niet prijsgeven! Onze bakker heeft een geheim familierecept wat al meerdere keren in de prijzen is gevallen. Wel kunnen we prijsgeven dat wij gebruik maken van de lekkerste en beste regionale (Brabantse) producten. Onze worstenbroodjes zijn van hoogwaardige kwaliteit. Alles is getest en gekeurd, zie ook onze kwaliteitskeurmerken. Wij werken alleen met het beste van het beste en ze zijn dus echt Brabants van een echte Brabantse bakker.
Bekijk onze reviews voor wat andere over onze broodjes te zeggen hebben.
Jullie werken toch samen met Theo Pastoor?
Bij onze webshop kunt u er vanuit gaan dat we alleen met de beste bakkers van Brabant samen werken.
Voor de oplettende worstenbroodjes connaisseur zal het zijn opgevallen dat we niet meer samen werken met prijswinnende bakker Theo Pastoor, maar in de zomer van 2024 zijn overgestapt naar prijswinnende bakker Van der Steen. Zie ook onze over ons pagina.
Deze keuze is in goed overleg gemaakt, na jarenlange tevreden samenwerking met Theo Pastoor, omdat de vraag naar onze broodjes te groot is geworden. Bakker Van der Steen heeft een groter team, die grotere aantallen aan kunnen en is ook regelmatig in de prijzen gevallen voor hun worstenbrood. Ook kunnen we door deze samenwerking een groter assortiment aanbieden en nieuwe diensten zoals onze feestelijke foodtruck.
Wij vinden dat er over smaak wel te twisten valt, dus de keuze om te wisselen van bakker hebben we dan ook in goed overleg, weloverwogen en pas na uitvoerig onderzoek gemaakt. Voor nu is ons advies om eens de prijswinnende worstenbroodjes van Van der Steen te proberen en zelf te oordelen:
Ga naar de shop pagina.
Hoe kan ik betalen?
We maken gebruik van diverse betaalmethoden zoals iDEAL (meest gekozen), creditcard of via Paypal. Zodra wij de betaling in goede orde hebben ontvangen zullen wij deze gaan verwerken.
Zakelijke klanten kunnen op rekening bestellen d.m.v. een account, vervolgens worden er verschillende betaal opties via de factuur mail aangeboden waarmee de factuur binnen 14dagen te voldoen is.
Welke ingrediënten zitten in jullie prijswinnende worstenbroodjes en overige broodjes?
Zie daarvoor de product pagina’s voor de meest up to date ingrediënten lijst.
Is er een geheim ingrediënt in jullie worstenbrood?
Ja dat is er! Namelijk echte ambachtelijke Brabantse liefde, die nergens anders op de planeet te krijgen is.
Oordeel vooral zelf en kijk ook wat andere over onze worstenbroodjes te zeggen hebben op onze reviews pagina.
Welke saus kan ik het beste met de worstenbroodjes eten?
Zie daarvoor onze sauzen pagina.
Is er ook een halal variant?
Momenteel verkopen wij nog geen halal variant, wellicht zou u interesse kunnen hebben in onze heerlijke vegetarische worstenbroodjes.
Is er ook een mini vegetarische variant?
Momenteel verkopen wij geen mini vegetarische variant. Wel zijn we nieuwsgierig hoeveel vraag hierna is, dus als u op de volgende knop zou willen klikken, dan kunnen wij inschatten of dit iets is voor ons assortiment:
Is er ook een glutenvrije variant?
Momenteel verkopen wij geen glutenvrije variant. Wel zijn we nieuwsgierig hoeveel vraag hierna is, dus als u op de volgende knop zou willen klikken, dan kunnen wij inschatten of dit iets is voor ons assortiment:
Is er ook een vegan variant?
Momenteel verkopen wij nog geen vegan variant, wellicht zou u interesse kunnen hebben in onze heerlijke vegetarische worstenbroodjes.
Is er ook een rundergehakt variant?
Momenteel verkopen wij geen rundergehakt variant. Wel zijn we nieuwsgierig hoeveel vraag hierna is, dus als u op de volgende knop zou willen klikken, dan kunnen wij inschatten of dit iets is voor ons assortiment:
Brabantsche worstenbroodjes of Brabantse worstenbroodjes? Brooiques of worstenbrooikes?
We willen inclusief zijn, dus schrijf het vooral zoals u wilt. Zolang het maar duidelijk is dat wij het echte werk leveren, volledig met keurmerk. Bij deze een aantal van de originele en minder originele manieren van hoe onze broodjes worden genoemd:
- Brabantsche worstenbroodjes
- Brabantse worstenbroodjes
- Brabants worstenbroodje
- Brabanse worstenbrooiques
- Brabanse worstenbrooikes
- Brabans wurstenbrooike
- Worstbroodjes
- Gehaktbroodjes
- Vleesbroodjes
- Brabantse broodjes
- Gehaktgebakjes
- Vleespasteitjes
- Brabants gehaktbroodje
- Worstenpasteitjes
- Gehaktrolletjes
- Vleesbroodrolletjes
Ontbreekt er nog wat? Laat het ons weten door contact met ons op te nemen en we voegen het toe.
Honger gekregen van al deze verschillende benamingen? Klik dan hier om naar ons assortiment te gaan.
Is het vega of vegetarische worstenbroodjes?
Ook onze vegetarische variant, kent genoeg schrijfwijzes:
- Vegetarische worstenbroodjes
- Veggie worstenbroodjes
- Brabantse vega broodjes
- Vegetarische gehaktbroodjes
- Vega vleesbroodjes
- Vegetarische pasteitjes
- Vega gehaktrolletjes
- Brabantse vegetarische rolletjes
- Plant-based worstenbroodjes
- Vegetarische vleesbroodrolletjes
- Brabanse groene wurstenbrooikes
Ontbreekt er nog wat? Laat het ons weten door contact met ons op te nemen en we voegen het toe.
Honger gekregen van al deze verschillende benamingen? Klik dan hier om naar ons assortiment te gaan.
Wat als mijn vraag hier niet bij staat?
Heeft u een andere vraag waar we in onze veelgestelde vragen geen antwoord op geven? Geen probleem! Gebruik ons contactformulier en we komen er zo spoedig mogelijk op terug.
Wellicht kunt u uw antwoord vinden op onze overige pagina’s: